Calcul dal cjamp rulât
Par plasê indicâ lis dimensions necessariis
Y - Lungjece de sezion
X - Largjece dal teren
A - Lungjece dal rulin
B - Largjece dal rulin
C - riserve, indicade come percentuâl
V - pês di un rul, in chilograms
Seleziona la direzion di sburtâ che e va visualizade tal dissen.
Par calcolâ i coscj, si pues specificâ il presit par rulin e il cost di metilu.
I cjamps rotolâts modernis e convenients a ti judaràn a creâ un cjamp biel e uniforme sul to sît. Cheste e je une cuvierture di jerbe che e ven sot forme di sfueis di erbe cun semencis di jerbe di cjamp metudis dentri.
In mût carateristic, lis aziendis che a vendin cjamps rulants a ufrissin jutori inte lôr instalazion. Ma cuntune vore di cognossince, tu puedis fâ il lavôr tu stes.
Il nestri program al calcolarà cuants sfueis di erbe che tu âs di creâ une superficie di jerbe uniforme par dute la tô proprietât. Ce che tu âs di savê par chest e je la misure dal teren e un sfueut di cjamp, e la percentuâl di ufierte che tu âs bisugne. Cun chestis informazions tu puedis facilmentri calcolâ il numar di sfueis che tu âs di vê e il lôr cost probabil. Dopo di chel, dut ce che tu âs di fâ al è comprâ e instalâ il to cjamp tal zardin o tal cjamp di denant.
Il dissen dal paisaç bricolaç al è facil.
Deposizion
Si à di notâ che la percentuâl di riserve e à di jessi dal 5 par cent par une parcele regolâr e dal 10 par une parcelle cun cjamps di flôrs, cjamps di flôrs o sentiers di zardin.
Prin di procedi a meti il cjamp, si à di preparâ la zone. Ducj i detrîts, lis pieris e lis jerbatis a àn di jessi gjavâts vie. Il teren al varâ di jessi tratât cun sostancis chimichis speciâls e nivelât. Dopo di chest, si organize il drenaç. A la fin de fase preparatorie, la aree sot dal cjamp e je cuvierte di tiere fertil, e une setemane prime de instalazion previodude e je fertilizade. Prin di meti il cjamp, se il teren al è masse sec, al à di jessi umidât.
Cumò si pues meti il cjamp. Chest al varès di jessi fat no plui tart di 72 oris dal moment che il cjamp al è stât taiât dal cjamp. O ben, se chest al no è pussibil, si dovarès disvilupâ la cjadre intun lûc ombrenôs e bagnâlu periodicementri fin che no si sburte.
No meti sù lis rulis un parsore di chel altri in plui di 4 strâts. Ancje i bogns cjamps no dovaressin jessi sorecargâts.
Ricordâsi, al è conseiâl meti il cjamp intune volte. Chest al crearà un rivestiment uniforme e uniforme.
Il miôr moment par meti un cjamp al è considerât il prin autun o la primevere. Ma al è impuartant ricuardâsi che la tiere no varès di jessi glaçade o masse umide in chest moment.
La sburtade dal cjamp e scomence dongje dal puest dulà che e je piegade par tignîle. Il cjamp al varès di jessi metût dome in linie drete. Se al covente cuvierzi zonis che a àn une forme no standard, lis zonis dificilis a son cuviertis cun tocs di erbe taiâts in mût speciâl di stoc.
Ogni file di rivestiment e à di scomençâ e finî cuntune plache plene, o une part che no sarà plui piçule di misure de metât di jê. Metti i piçui tocs che a restin tal mieç de file, ma no tai ôrs.
Une volte completade, ogni file di cjamp e je compate. Se a si formin protuberancis o depressions, al covente alçâ il cjamp e lissâ la superficie sot. Dopo di chest, il cjamp al ven compat di gnûf.
Lis filis a son metudis in mût compensât une cun chê altre, come la muradure. In chest câs, al è impuartant sigurâsi che lis plachis di cjamp a sedin pressadis une cuintri di chê altre, ma no si sorepognin une cun chê altre.
No si consiile cjaminâ su cjamp fresc.
Cure dal cjamp
Dopo che il sburtâ il cjamp al è finît, si à di jemplâ il spazi tes cusis cuntune misture speciâl. La composizion di cheste misture e dipent dal gjenar di teren sul lûc.
Il cjamp disponût al à di jessi ben bagnât. Ogni metri cuadrât al à bisugne di almancul 15 litri. Inte setemane dopo, ancje il cjamp al à di jessi bagnât une volte al dì.
Dopo cirche un mês, lis lidrîs de jerbe a cressaran inte base dulà che al è stât metût il cjamp, e il paisaç dal cjamp al deventarà durabil.
Dentri di un pâr di setemanis dopo vê metût jù, si pues taiâ la jerbe. Chest si varès di fâ in dute la direzion dal so sdraiâsi, e taiâ dome la part plui alte des spalis di jerbe. I cjamps a son di solit taiâts pe ultime volte in Setembar.
Inte primevere, dopo che la tiere e je disghelade, il cjamp al ven fecondât e taiât di gnûf, ma taiant di gnûf dome lis stessis pontis des spalis di jerbe.
Inte stagjon cjalde, il cjamp al à di jessi bagnât cirche ogni dîs dîs.